Tuesday 26 May 2009

It drives

Isn't it great. There is absolutely NOTHING to report. Car drives - gives me a good 20 minutes therapy each morning commuting to work, and then again in the afternoon. Nice ride through the forrest. Excellent. I need to adjust the carbs and ignition. Can't really be arsed with ignition - I will megajolt it sometine in the future. So it's max a question of using to minutes on the ignition.

Carbs are completely out of balance and running to rich. I broke the choke-cable holder thingy - so cars is running with a slight choke permanently. Need to adress that one!

4 comments:

Maskulinisten said...

Ingenting at rapportere er nu den bedste nyhed;o) Og den ser sgu godt ud, som den hænger der lavt over jorden på originale fælge, med så brede dæk, som de vist kan trække...

Nikolaj said...

Hej. Ja - den står dejligt lavt. Har gjort mirakler for vejgrebet at blive sænket. Bagenden er klodset en halv tomme ned, men jeg er ikke helt tilfreds med min negative camber. Tror at det kan være et spøgsmål om at fjederen er ret ny og lige skal sætte sig. Fælgene er ganske rigtigt de original 4.5 dunlop stål der blev leveret med 70'er modellen. Dækkene er ikke synderligt brede - kunne godt gå en størrelse op - men da de blev monteret havde jeg ikke sænket bagenden, så jeg var bekymret for om jeg ville få udragende dele hvis jeg tog bredere dæk. Næste sæt blir nok bredere - det er kun 155!

Maskulinisten said...

De ser større ud end 155, men det er sikkert fordi den hænger så lavt? Nu er det nok et uvidende spørgsmål, men jeg er ret sikker på, at den bagfjeder, som jeg havde på heralden gav langt mere negativ camper. Er det fjederen, eller klodsen, der justerer camper?

Nikolaj said...

Både og. Det er i udgangspunkt fjeder der bestemmer camber. Men ved at hæve fjeder påvirker du også camberen. Problemet er at der ikke er nogen måde du kan påvirke fjederkarakteristik - så den eneste justeringsmulighed ved camber er reelt at ændre højden med en klods. Jeg ville gerne have mere neg. camber på min, men er ikke helt glad for at skulle sænke bagenden yderligere. Det kan dog være at jeg bliver nødt til det. Skal lige eksperimentere lidt mere med de lokale rundkørsler..... Fordelen ved nuværende er at jeg stadig kan kommer over de stillevejsbump som birkerød er klistret til med !